oraman
oraman
image-gallery

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

نویسنده : علیرضا فروهر مقدم

اگر جزو مسافران کثیرالسفر شرکت هواپیمایی قطر ایرویز هستید و یا قطر ایرویز یکی از خطوط هوایی مورد علاقه ی شماست، پس با مطالب جذاب و خواندنی تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آشنایی با شرکت هواپیمایی قطری، کلاس های پروازی قطر ایرویز و کلاس بیزنس ویژه ی قطری، خدمات این شرکت به همراه اطلاعات پروازی قطر ایرویز، عناوین این مقاله را تشکیل داده اند.

آشنایی مختصر با شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

تاریخچه ی قطر ایرویز

قطرایرویز یکی از خطوط هوایی فول سرویس با گرید 5 ستاره می باشد، که در سال های مختلف جوایز بسیاری را در بخش های مختلف از مجامع بین المللی دریافت نموده است. صحت این ادعا، جوایزی است که این خط هوایی در طول هفت متوالی و در طی سال های 2011، 2012، 2015، 2017، 2019، 2021 و 2022 میلادی از مجمع بین المللی رده بندی خطوط هوایی (اسکای ترکس) کسب نموده است. قطر ایرویز امسال نیز، جایزه ی بهترین خط هوایی خاورمیانه را از آن خود کرد و در رده بندی جهانی، بعد از شرکت سنگاپور ایرلاینز در رده ی دوم قرار گرفت. این در حالی است که علاوه بر جایزه ی اصلی، جایزه برترین کلاس تجاری جهان را از آن خود نمود.

alt

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز که با شناسه ی قطری در صنعت هوانوردی شناخته می شود، یکی از پرچمداران به نام صنعت هوانوردی بارزگانی می باشد که همچنان یکه تاز این صنعت می باشد. قطر ایرویز یکی از خطوط هوایی دنیاست، که به عنوان شرکت هواپیمایی ملی قطر و تحت پرچم این کشور فعالیت می کند.

alt

این شرکت برای اولین بار، فعالیت پروازی خودش را در سال 1993 میلادی با یک هواپیمای اجاره ای از شرکت هواپیمایی کویت ایرویز و تعداد کمی پرسنل شروع کرد؛ و پس از مدتی، با خرید دو فروند هواپیمای ایرباس 310، اولین پروازهای تجاری خود را به مقاصد بانکوک، قاهره و خارطوم برقرار کرد و به تدریج در طول فعالیتش ناوگان پروازی خود را افزایش داد و مقاصد پروازی بیشتری را به شبکه ی پروازی خود اضافه نمود؛ به طوری که امروزه این شرکت به بیش از 150 مقصد در 70 کشور دنیا از پنج قاره، از طریق پایگاه پروازی خودش، یعنی فرودگاه بین المللی الحمد دوحه پرواز مستقیم دارد.

alt

قطرایرویز، با در دست داشتن بیش از 200 مدل از جدیدترین هواپیماهای به روز دنیا، یکی از بزرگ ترین و لوکس ترین خطوط هوایی دنیا به شمار می رود، این شرکت با هدف قرار دادن نقاط توریستی دنیا و برقراری پروازهای متعدد و منظم بدان نقاط، در کنار ارایه بهترین خدمات پروازی و کیفیت سفرهای هوایی، محبوبیت بسیار بالایی را بین گردشگران کسب نموده است.

alt

توجه قطری به جزییات و سطح بی نظیر خدمات، از اصولی است که امروزه قطرایرویز را به آن چه که هست تبدیل نموده است. نوآورانه ‌ترین و مدرن‌ترین ناوگان پروازی در جهان، صندلی‌های جادار و راحت بالاتر از سطح استاندارد تعریف شده، غذاهای لذیذ، گزینه‌های سرگرمی گسترده و متنوع، پرواز با قطرایرویز را به یک تجربه ی واقعاً شگفت‌انگیز تبدیل نموده است.

alt

یکی از ویژگی های شاخص این شرکت، وجود مهمانداران شناخته شده ی آن هستند، به طوری که چندین سال متوالی است که قطر ایرویز در دنیا، جایزه ی بهترین خدمه ی پرواز را دریافت نموده است؛ البته این را باید مرهون مدیریت بسیار خوب این شرکت دانست که در استخدام مهمانداران و خلبانان خود، حساسیت بسیاری زیادی به خرج می دهد و یکی از سخت گیرترین خطوط هوایی دنیا به شمار می رود.

alt

ناوگان پروازی قطر ایرویز

جالب است بدانید قطرایرویز، از سال 2007 تا کنون فقط سه حادثه ی جزیی داشته است، که هیچکدام منجر به خسارت جانی نشده است و این یک آمار ایده آل در کارنامه ی پروازی این شرکت می باشد، که آن را باید مرهون عمر کمتر از 5 سال ناوگان پروازی آن دانست. ناوگان پروازی قطر ایرویز را پیشرفته ترین و جدیدترین هواپیماهای به روز دنیا تشکیل داده اند؛ این شرکت اولین خط هوایی است که هواپیمای ایرباس 350 را به ناوگان پروازی خود اضافه کرد؛ و در حال حاضر، بیشترین تعداد این نوع از هواپیما را به خود اختصاص داده است.

alt

قطر ایرویز نیز بعد از شرکت هواپیمایی امارات، دومین شرکتی است که بیشترین تعداد انواع هواپیماهای پهن پیکر را در خطوط هوایی دارا می باشد؛ این شرکت، 53 فروند ایرباس 350، 61 فروند بویینگ 777 (تریپل سون)، 37 فروند بویینگ 787 (دریم لاینر) و 10 فروند غول هوایی ایرباس 380 معروف به سوپر جامبوجت را تا سال 2023 در اختیار گرفته است. البته این پایان کار نیست؛ جالب است بدانید که این شرکت قصد دارد بیش از 100 فروند دیگر را به ناوگان هوایی خود اضافه نماید، که می تواند خطری جدی برای غول های هوایی اروپا در آینده به شمار رود.

alt

لوگوی قطر ایرویز

اما از این ها که بگذریم، نوبتی هم که باشه، نوبت لوگوی بسیار زیبای این شرکت می باشد، که برگرفته از غزال اوریکس، یا خربز معروف به تیز شاخ عربی، حیوان بومی مدیترانه ی شرقی و شبه جزیره ی عربستان می باشد که در دهه ی 70 میلادی منقرض شد؛ و قطرایرویز با ابتکاری نوین، نام و یاد این حیوان زیبا را برای همیشه زنده نگه داشت، و تصویر این حیوان زیبا را با رنگ زرشکی بر روی بدنه ی طوسی رنگ هواپیماهای خود، در قسمت دم (High Wing) و موتورهای هواپیما (Power Plant) طراحی نمود؛ همچنین نام قطرایرویز به همین صورت روی بدنه ی هواپیما شکل گرفته است.

alt

کلاس های پروازی قطر ایرویز

• کلاس اکونومی قطری (Qatar Airways Economy)

alt

قطرایرویز به عنوان اولین خط هوایی منطقه ی خلیج فارس، در سال 2013 به عضویت اتحادیه هوایی وان ورد درآمد؛ این شرکت، پروازهای خود را در غالب سه کابین اکونومی، بیزنس و فرست کلاس به مسافران خود ارایه می دهد. از آن جایی بیشتر پروازهای این شرکت به مقصد فرودگاه بین المللی الحمد دوحه و مقاصد نهایی با هواپیماهای بویینگ 777 و 787 و ایرباس 350 انجام می شود، از این روی کابین های اکونومی این شرکت از بهترین کیفیت برخوردار می باشد و از نظر طول صندلی، بالاترین سطح استاندارد را به خود اختصاص داده اند؛ به طوری که کلاس اکونومی قطرایرویز جایزه ی اسکای ترکس در سال 2009 و 2010 میلادی برای بهترین کلاس اکونومی در میان خطوط هوایی را دریافت نمود. تمام صندلی های کلاس پروازی اکونومی، مجهز به پشت سری (Head Rest)، سیستم صوتی و تصویری (P.TV)، پورت یو اس بی (USB)، منبع تغذیه برق و سیستم وای فای داخلی می باشند.

alt

البته، بدیهی است سیستم وای فای، فقط در هواپیماهای ایرباس 350 و 380 و همین طور بویینگ 777 و 787 در تمامی کلاس های پرواز قابل ارایه می باشد، که مسافران کلاس اکونومی، با پرداخت هزینه می توانند با استفاده از وای فای داخلی به اینترنت دسترسی داشته باشند، و از طریق تلفن هوشمند خود برای برقراری تماس، ارسال پیامک و ارسال ایمیل در طول پرواز استفاده کنند.

• بیزنس کلاس قطری (Qatar Airways Business)

alt

اما گذشته از کلاس اکونومی، قطرایرویز کلاس دیگری را تحت عنوان بیزنس در تمام ناوگان پروازی خود معرفی نموده است، کلاسی که دارای شهرت جهانی می باشد و برای چندین سال متوالی، جایزه ی عنوان بهترین کلاس بیزنس را از مجامع بین المللی دریافت نموده است؛ صندلی های کلاس پروازی بیزنس قطر ایرویز، از نوع اسلیپر و با قابلیت خمیدگی 180 درجه هستند، که مجهز به ماساژور می باشند و برای صرف نهار و استراحت توسط اسپیلیتر، به کابین اختصاصی تبدیل می شوند و رفاه خوبی را برای مسافران این کلاس ایجاد می نمایند. علاوه بر این مسافران می توانند از بخش کافه ی کابین تجاری به همراه سایر نوشیدنی های سرد و گرم استفاده نمایند.

alt

• فرست کلاس قطری (Qatar Airways First Class)

کلاس درجه یک قطرایرویز، فضایی کاملاً اختصاصی را برای مسافرانی که می خواهند بالاترین سطح رفاه را در پرواز تجربه نمایند، با صندلی هایی کاملاً تخت خواب شو تعبیه نموده است، و مانند کلاس بیزنس دارای ماساژور، تلویزیون اختصاصی 26 اینچی با تمام سرگرمی های صوتی و تصویری، و هر آن چه که دوست دارند در آن دنبال کنند ارایه نموده است.

alt

استفاده از سالن وی آی پی مجلل فرودگاه الحمد با معماری و امکانات بسیار خاص، سفارش صبحانه، نهار و شام به صورت انتخابی و رایگان، استراحت در سالن اختصاصی، مجهز به اتاق خواب و حمام جهت انجام امور شخصی، از امکانات ویژه ی قطر ایرویز، برای مسافران فرست کلاس خود می باشد.

alt

البته در میان ناوگان پروازی قطر ایرویز، فقط سه فروند هواپیمای ایرباس 3330، یک فروند ایرباس 340 و یک فروند ایرباس 380 مجهز به کابین فرست کلاس می باشند و سایر ناوگان پروازی این شرکت، فقط دارای کلاس اکونومی و بیزنس هستند، که از بین آن ها دو فروند ایرباس 350 و دو فروند بویینگ تریپل سون (777) مجهز به کابین سوییت قطری (QSUITE) هستند.

کلاس بیزنس ویژه قطری (QSUITE)

alt

قطرایرویز، همیشه یکی از بهترین خطوط هوایی در ارایه بهترین صندلی ها در کلاس بیزنس بوده است، که مفتخر به دریافت جایزه های بین المللی بسیاری، با عنوان بهترین کلاس بیزنس از سال 2010 تا 2020 به صورت مستمر در سطح جهان نیز شده است. به همین جهت این شرکت در مارس 2017، انقلابی در کلاس تجاری خود ایجاد کرد؛ و آن ارتقا و تجهیز برخی از هواپیماهای خود به سوییت قطری (QSUITE) در مسیرهای بلندمدت بود، به طوری که برخی از صندلی های کلاس تجاری خود را به سبک سوییت به مسافران ارایه کرد.

alt

ویژگی منحصر به فردی که تا آن روز در هیچ ایرلاینی ارایه نشده بود و با یک پیکربندی می توان آن را به یک سوییت خانوادگی یا یک محیط کاری مشترک برای چهار نفر تبدیل کرد. نورپردازی محیطی، تخت‌های کاملاً مسطح در یک فضای مشترک سخاوتمندانه، از ویژگی های سوییت قطری است که استاندارد جدیدی از آسایش و رفاه را برای مسافران این کلاس ایجاد می‌کند. نحوه ی چیدمان صندلی در این سبک، بدین شکل است که هر ردیف دارای چهار تا صندلی تمام تخت شو می باشد، که صندلی های ردیف فرد، روبه عقب و کنار پنجره و صندلی های ردیف زوج روبه جلو و کنار راهرو واقع شده اند؛ همچنین صندلی های عقبی در بخش مرکزی به هم نزدیک تر و صندلی های جلو در بخش مرکزی از هم دورتر هستند و با یک تغییر چیدمان الکترونیکی می توان هر چهار کابین را به یک فضای مشترک خانوادگی تبدیل کرد.

alt

البته جالب است بدانید، که این قابلیت فقط در یک ردیف نمی باشد، بلکه در بلوک مرکزی نیز می توان چهار صندلی را باز کرد تا یک فضای کار مشترک و یا اوقات فراغت برای گروه هایی که باهم سفر می کنند ایجاد شود. در این صندلی‌ها پنل‌های متحرکی تعبیه شده است که به مسافران اجازه می‌دهد فضا را به یک منطقه اجتماعی مشترک مد نظر خود تبدیل کنند و به شما این امکان را می‌دهند که در ارتفاع 40000 فوتی کار کنید و جلسات کاری خود را برگزار کنید، غذا بخورید یا معاشرت کنید و پس از اتمام معاشرت، می‌توانید از پنل‌های تعبیه شده استفاده کنید و فضای چهارگانه را به اتاق خصوصی خود و یا اتاقی با یک تخت دو نفره تبدیل کنید و از خاطره انگیزترین تجربه پرواز در جهان لذت ببرید و سفری فراموش‌نشدنی را با تاپ ترین و بهترین کلاس تجاری جهان در قطرایرویز، تجربه کنید.

alt

البته، امکانات سوییت قطری، تنها بدین جا ختم نمی شود، بلکه شما می توانید از مهماندار خصوصی استفاده کنید، غذای بین المللی خود را که توسط بهترین سرآشپزهای دنیا طبخ شده است را سفارش دهید. یکی از ویژگی های بسیار منحصر بفرد سوییت های بیزنس قطری این است که مانند هتل ها، دارای زنگ‌ها و سوت‌های تکنولوژیکی مانند علامت‌های روشن‌کننده «مزاحم نشوید» می باشد. این سوییت ها همچنین مجهز به نمایشگرهای سرگرمی ۲۱.۵ اینچی با کنترل‌های صفحه لمسی و بیش از ۴۰۰۰ گزینه منو می باشد. از دیگر امکانات این سوییت ها می توان به پانل های رسانه اشاره کرد که مجهز به پورت های برق، درگاه های USB، HDMI و قابلیت های NFC بدون تماس هستند، بنابراین می توانید لیست های پخش از پیش انتخاب شده را از برنامه قطر ایرویز در تلفن هوشمند خود از طریق سیستم پخش کنید.

alt

از نظر امکانات رفاهی و بهداشتی، مهمانداران قطر ایرویز کیت های رفاهی BRIC حاوی محصولات مراقبت از پوست Castello Monte Vibiano را به مسافران این کلاس تحویل می دهند و لباس خواب The White Company را در پروازهای طولانی مدت و شبانه در اختیار مسافران قرار می دهند تا بتوانند سفری بی نظیر را در ارتفاع 40 هزار پایی تجربه نمایند.

alt

در حال حاضر با کدام مسیرها می توانید در Qsuite پرواز کنید؟ بدیهی است، بسیاری از مسیرها در طول بیماری همه گیر به حالت تعلیق در آمدند و یا تغییر یافتند؛ ولیکن در حال حاضر، مسیرهای پروازی مجهز به سوییت بیزنس قطری برای شما جهت مدیریت بهتر سفرتان ذکر شده اند؛ البته لازم به ذکر است، خطوط هوایی با توجه به سیاست های موجود، جهت مدیریت بهتر بازارهای هوایی خود، گاهی اوقات اقدام به تعویض هواپیما می کنند، بدین جهت پیشنهاد می شود قبل از هرگونه خرید، از بخش مشاوره با کارشناسان ما، نسبت به مدل هواپیما و نقشه صندلی ی آن اطمینان حاصل کنید.

مسیرهای پروازی بیزنس ویژه ی قطر ایرویز

alt

• آفریقای جنوبی، فرودگاه بین المللی تامبو، ژوهانسبورگ (JNB):

شماره پروازهای QR1363-1364/QR1377-1378

• آفریقای جنوبی، فرودگاه بین المللی کیپ تاون (CPT):

شماره پروازهای QR1369-1370/QR1371-1372

• آلمان، فرودگاه بین المللی ماین، فرانکفورت (FRA):

شماره پروازهای QR69-QR70

• استرالیا، فرودگاه بین المللی آدلاید (ADL):

شماره پروازهای QR914/QR915

• استرالیا، فرودگاه تولامارین، ملبورن (MEL):

شماره پروازهای QR904-QR905

• استرالیا، فرودگاه کینگسفورد اسمیت، سیدنی (SYD):

شماره پروازهای QR908/QR909

• انگلیس، فرودگاه بین المللی هیترو، لندن (LHR):

شماره پروازهای QR1-2/QR7-8/QR15-16

• انگلیس، فرودگاه بین المللی منچستر (MAN):

شماره پروازهای QR21-22/QR23-24/QR27-28

• ایران، فرودگاه بین المللی امام خمینی، تهران (IKA):

شماره پروازهای QR482/483- QR490/491- QR498/499

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی اوهار، شیکاگو (ORD):

شماره پروازهای QR723-724/QR725-726

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی لوگان، بوستون (BOS):

شماره پروازهای QR743-QR744

• ایالات متحده آمریکا فرودگاه بین المللی جورج بوش، هیوستون (IAH):

شماره پروازهای QR713-QR714

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی دالاس فورت ورث (DFW):

شماره پروازهای QR729-730/QR731-732

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی لس آنجلس (LAX):

شماره پروازهای QR739-740/QR741-742

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی هارتسفیلد، آتلانتا (ATL):

شماره پروازهای QR755/QR756

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی میامی، فلوریدا (MIA):

شماره پروازهای QR777-QR778

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو، کالیفرنیا (SFO):َ

شماره پروازهای QR737-QR738

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی دالس، واشنگتن (IAD):

شماره پروازهای QR707/708-QR709/710

• ایالات متحده آمریکا، فرودگاه بین المللی فیلادلفیا، پنسیلوانیا، (PHL):

شماره پروازهای QR727-QR728

• برزیل، فرودگاه بین‌المللی آندره فرانکو مونتورو، سائوپائولو (GRU):

شماره پروازهای QR773/774-QR779/780

• پاکستان، فرودگاه بین المللی جناح، کراچی(KHI):

شماره پروازهای QR610-QR611

• پاریس، فرودگاه بین المللی شارل دوگل، پاریس (CDG):

شماره پروازهای QR37-38/QR41-42

• پاکستان، فرودگاه بین المللی علامه اقبال لاهوری، لاهور (LHE):

شماره پروازهای QR620-621/QR628-629

• تایلند، فرودگاه بین المللی سووارنابومی، بانکوک (BKK):

شماره پروازهای QR830-831/QR832-833/QR835-836

• تایلند، فرودگاه بین المللی پوکت (HKT):

شماره پروازهای QR480-481/482-483

• ژاپن، فرودگاه بین المللی ناریتا، توکیو (NRT):

شماره پروازهای QR806/QR807

• سریلانکا، فرودگاه بین المللی بندرانایکه، کلمبو (CMB):

شماره پروازهای QR662-663/QR664-665

• سنگاپور، فرودگاه چانگی (SIN):

شماره پروازهای QR492/QR497

• عربستان، فرودگاه بین المللی شاه خالد، ریاض (RUH): َ

شماره پروازهای قطری در این مسیر متفاوت است.

• کانادا، فرودگاه بین المللی ترودو، مونترال، کبک (YUL):

شماره پروازهای QR763/QR764

• کره جنوبی، فرودگاه بین المللی اینچئون، سئول (ICN):

شماره پروازهای QR858/QR859

.• فرودگاه بین المللی کویت (KWI):

شماره پروازهای قطری به مقصد کویت می تواند متفاوت باشد.

• لبنان، فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری، بیروت (BEY):

شماره پروازهای QR420-QR421

• مالدیو، فرودگاه بین المللی ولانا، ماله (MLE):

شماره پروازهای QR672-673/QR674-675/QR676-677

• مصر، فرودگاه بین المللی قاهره (CAI): شماره پروازهای QR1301-1302/QR1303-1304

• هلند، فرودگاه بین المللی شیفول، آمستردام (AMS):

شماره پروازهای QR273/QR274

• هند، فرودگاه بین المللی کمپگوودا، بنگلور (BLR):

شماره پروازهای QR752-QR753

• هند، فرودگاه بین المللی بمبئی (BOM):

شماره پروازهای QR556-QR557

• هند، فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو (DEL):

شماره پروازهای QR578-QR579

alt

خدمات شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

بار مجاز قطر ایرویز (Allowance)

میزان بار مجاز در شرکت هواپیمایی قطر ایرویز مانند بسیاری دیگر از خطوط هوایی با توجه به دو عامل تعیین می گردد. اولین عامل، نوع کلاس پروازی و زیرگروه هر کلاس می باشد؛ اما عامل دوم با توجه به نوع مقاصد تعیین می شود که به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته ی اول مقاصد داخل قاره ی آمریکا و آفریقا می باشند که بار آن ها به صورت بسته ای لحاظ می شود؛ و دسته ی دوم سایر مقاصد هستند که بار آن ها به شکل وزنی محاسبه می شود. با توجه به این که کلاس های پروازی اکونومی و بیزنس این شرکت تحت عنوان چهار زیر کلاس معمولی (Lite)، کلاسیک (Classic)، مناسب (Convenience) و راحت (Comfort) رده بندی می شوند، بنابراین میزان بار هر کلاس متفاوت خواهد بود.

میزان بار مجاز کلاس اکونومی

alt

میزان بار مجاز بیزنس کلاس

alt

میزان بار مجاز فرست کلاس

alt

درخواست خدمات ویژه ی قطری (SSR)

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در جهت ارایه خدمات بهتر، تلاش می کند تا تمامی خدمات خاص مورد نیاز شما عزیزان را فراهم نماید؛ برای این کار فقط کافیست 48 ساعت قبل از پرواز نیازهای مورد نیاز خود را با تیم پشتیبانی شرکت به شماره ی 09193104363 مطرح نمایید تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود؛ همچنین، می توانید از بخش مدیدریت رزرو در سایت شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اقدام نمایید.

درخواست غذاهای خاص در قطر ایرویز (Special Meal)

alt

چنان چه مسافر قطر ایرویز هستید و نیاز به غذای خاصی دارید می توانید غذای مورد علاقه ی خودتان را درخواست دهید؛ بدیهی است غذاهای خاص فقط توسط شرکت قطر ایرویز ارایه می شود و توسط شرکای تجاری ان قابل ارایه نمی باشد؛ همچنین، غذاهای خاص در پروازهایی که به کشورهای منطقه ی خلیج فارس می باشد ارایه نمی شود. غذاهای خاص شرکت هواپیمایی قطر ایرویز رایگان می باشد و جهت ثبت درخواست و سفارش غذای مورد علاقه ی خود می توانید حداکثر تا 72 ساعت قبل از پرواز، غذای مورد علاقه ی خود را سفارش دهید؛ برای این کار فقط کافیست با بخش پشتیبانی شرکت اورامان سیر تهران به شماره ی 09193104363 تماس حاصل فرمایید.

انواع غذاهای خاص قطری

alt

• غذای نوزاد (BBML)

یک وعده ی غذایی استاندارد که برای نوزادان زیر دو سال در نظر گرفته شده است؛ این غذا در هواپیما موجود است و نیازی به ثبت رزرو ندارد؛ ولیکن با توجه به تعداد کثیر نوزادان در پرواز بهتر است درخواست این نوع غذا از قبل ثبت شود.

• غذای کودک (CHML)

یک وعده ی غذایی غیر گیاهی که برای کودکان در نظر گرفته شده و حاوی پنکیک، پاستا، مرغ سوخاری یا فیله ماهی به همراه چیپس و میوه می باشد.

• غذای گیاهی (VGML)

یک وعده ی غذایی کاملاً گیاهی که فاقد محصولات حیوانی و حاوی سبزیجات، میوه جات و غلات می باشد.

• بشقاب میوه (FPML)

یک وعده ی غذایی که شامل میوه های خشک شده و تازه ی فصل است و حاوی سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، نوشیدنی های کافیین دار، غذاهای فرآوری شده، افزودنی ها و نگهدارنده ها نیست.

• غذای گیاهی خام (RVML)

نوعی غذا برای مسافرانی که فقط سبزیجات خام با انواع میوه های تازه را ترجیح می دهند و حاوی گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، نوشیدنی های کافیین دار، غذاهای بسیار فرآوری شده، افزودنی ها و نگهدارنده ها نیست.

• غذای گیاهی (VLML)

نوعی غذای گیاهی که شامل تخم مرغ و محصولات لبنی می باشد و حاوی سبزیجات، میوه، پنیر، تخم مرغ، محصولات لبنی و سویا می باشد و حاوی گوشت، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی نیست.

• غذای گیاهی شرقی (VOML)

نوعی غذای گیاهی که به سبک شرقی تهیه شده و حاوی سبزیجات، غلات و میوه جات می باشد و حاوی گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی نیست.

• غذای گیاهی آسیایی (AVML)

نوعی غذای گیاهی آسیایی که با ادویه جات و رایحه های مرتبط با شبه قاره ی هند طعم دار شده است و حاوی گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی نیست.

• غذای هندی غیر گیاهی (HNML)

نوعی غذا که مطابق با الزامات دین هندو و به سبک هندی با ادویه ی ملایم تهیه شده است و شامل گوشت بره، ماهی، تخم مرغ، شیر و مصولات لبنی می باشد و حاوی گوشت گاو، گوشت گوساله، سس گوشت گاو و عصاره گوشت گاو نیست.

• غذای گیاهی جین (VJML)

نوعی غذای گیاهی هندی که مطابق با اصول جین تهیه شده و حاوی میوه جات و سبزجات رشده یافته در سطح زمین می باشد و شامل گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات ریشه ای و پیازدار مانند پیاز، سیر، سیب زمینی، زنجبیل و غیره نیست.

• غذای کوشر (KSML)

نوعی غذا که طبق رژیم غذایی دین یهود تهیه شده و به صورت بسته بندی شده از تولید کنندگان معتبر خریداری شده است.

• غذای دیابتی (DBML)

نوعی غذا که برای افراد دیابتیک تهیه شده و حاوی حداقل مواد قندی بوده و شامل گوشت بدون چربی، سیب زمینی آب پز، برنج سبوس دار، شیر کم چرب، ماست ساده و غلات و غذاهای آب پز می باشد و حاوی غذاهای سرخ شده یا چرب، شکر، شربت، مربا و شیرینی نیست.

• غذای بدون گلوتن (GFML)

نوعی غذا برای مسافرانی که رژیم غذایی بدون گلوتن دارند؛ و حاوی گوشت بدون چربی، ماهی، برنج، محصولات لبنی، میوه جات و سبزیجات تازه می باشد و حاوی گندم و آرد گندم، جو، چاودار ، سس، سوپ، نان، کراکر، کیک، پاستا، شیرینی، سوپ، سوسیس و نشاسته نمی باشد.

• غذای ملایم (BLML)

نوعی غذا برای مسافرانی که غذای سبک را ترجیح می دهند و چربی کمی دارد و از ناراحتی معده جلوگیری می کند؛ و شامل مواد غذایی کم چرب به صورت آب پز، سبزیجات نرم و پوره ی سیب زمینی می باشد و حاوی غذاهای سرخ شده یا چرب، آجیل، سیر، پیاز، ادویه خوشبو، ترشی و خردل نیست.

• غذای کم نمک (LSML)

نوعی غذا برای مسافرانی که عذای کم نمک را ترجیح می دهند و در تهیه غذا هیچ نمکی اضافه نمی شود و بیشتر از غذاهای منجمد که نمک کمی دارند استفاده می شود و شامل غذاهای نمکی، طعم دهنده، بکینگ پودر، صدف، گوشت یا ماهی با نمک، سبزیجات کنسرو شده، ماهی، ترشیجات و پنیر شور نمی باشد.

• غذای بدون لاکتوز (NLML)

نوعی غذا که برای مسافرانی که به لاکتوز و محصولات لبنی حساسیت دارند تهیه می شود و شامل گوشت، ماهی، ماکارونی، برنج، سیب زمینی و سبزیجات و میوه جات می باشد و حاوی شیر، ماست، پنیر، کروسان، رول نرم، بستنی، شربت، پودینگ و سایر محصولات لبنی نیست.

• غذای کم کالری (LCML)

نوعی غذا برای مسافرانی که رژیم غذاهای کم کالری دارند و حاوی گوشت بدون چربی، لبنیات کم چرب، کربوهیدرات و غذاهای آب پز شده می باشد و حاوی غذاهای سرخ شده یا چرب، شکر، لبنیات خامه ای، گوشت های چرب، شیرینی ها، سس هایی مانند سس مایونز و سس سالاد نیست.

• غذای کم چرب (LFML)

نوعی غذا برای مسافرانی که رژیم غذایی کم چرب و با مقدار محدودی چربی اشباع شده دارند و حاوی گشوت بدون چربی، مرغ، ماهی، محصولات لبنی کم چرب، سفیده ی تخم مرغ، نان سبوس دار، غذاهای آب پز و میوه جات می باشد. حاوی غذاهای سرخ شده و پرچرب، محصولات لبنی پرچرب، زرده ی تخم مرغ و خشکبار نمی باشد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

alt

اطلاعات پروازی قطری

• کد حرفی یاتا: QR

• کد عددی یاتا: 157

• کد ایکائو: QTR

• شرکت مادر: دولت قطر

• دفتر مرکزی: دوحه قطر

• پایگاه هوایی: فرودگاه الحمد دوحه

• کد یاتایی فرودگاه: DOH

• کد ایکائو فرودگاه: OTBD

• آلیانس هوایی: وان ورد (One World)

ناوگان پروازی قطر ایرویز (Qatar Airways Fleet)

alt

• تعداد ناوگان پروازی: 226 فروند

• تایپ های پروازی:

1- هواپیماهای پهن پیکر:

ایرباس 330، 340، 350، 380 و بویینگ 777 و 787

2- هواپیماهای بدنه باریک:

خانواده ایرباس ای 320 (319، 320 و 321)

• تعداد هواپیمای سفارش داده شده: 100+ فروند

• تعداد مقاصد پروازی: 310 شهر پروازی

اطلاعات دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی قطری

alt

• آدرس وبسایت:

https://www.Qatarairways.com

• آدرس دفتر مرکزی:

قطر، دوحه، برج قطر ایروویز

• آدرس شرکت قطر ایرویز در ایران:

تهران، خیابان ولی‌عصر، پارک ملت، برج سایه، طبقه همکف

پروازهای شرکت هواپیمایی قطری از تهران

alt

• پروازهای قطر ایرویز از تهران:

قطر ایرویز دارای سه پرواز روزانه از تهران به مقصد دوحه می باشد.

1- شماره پرواز QR491 ساعت 05:00

2- شماره پرواز QR483 ساعت 12:10

3- شماره پرواز QR499 ساعت 22:45

• قطر ایرویز دارای پرواز روزانه از شهرهای اصفهان با شماره پرواز QR471، شیراز با شماره پرواز QR477 و مشهد با شماره پرواز QR493 به مقصد دوحه می باشد.

• دفتر هواپیمایی قطر ایرویز در تهران:

تلفن: 2175925 (98+)

• دفتر هواپیمایی قطر ایرویز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی:

تلفن: 51007640 21 (98+)

• دفتر کارگوی قطر ایرویز در فرودگاه امام خمینی:

تلفن: 2155678118 (98+)

alt

نرخ های گارانتی و ارزان ترین نرخ های پروازی قطر ایرویز را از اورامان سیر تهران بخواهید.

همسفر و همراه گرامی اورامان

با سلام و احترام؛ از وقتی که گذاشتید و این مقاله را مطالعه فرمودید از شما سپاسگزاریم؛ خواهشمند است در صورت تمایل نظر خودتان را درباره ی این مقاله ثبت نمایید، تا ما را در ارایه محتواهای با کیفیت جهت خدمت رسانی به شما عزیزان یاری نمایید. اورامان سفر خوشی را برای شما آرزومند است.

"روزگارتان خوش، دلتان شاد و تندرستی تان مستدام"

شرکت جهانگردی و خدمات مسافرت هوایی اورامان سیر تهران

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران