oraman
oraman

درباره ی اورامان سیر تهران

نویسنده : مدیر عامل - علیرضا فروهر

اگر دوست درباره ی اورامان سیر تهران بیشتر بدانید و با مجموعه تخصصی و حرفه ای اورامان بیشتر آشنا شوید پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. در ادامه شرکت توریستی اوارامان را حضورتان معرفی خواهیم نمود. همچنین اگر مایل به آشنایی با نام اورامان هستید ما را تا پایان همراهی نمایید.

معرفی شرکت توریستی اورامان

شرکت گردشگری و خدمات مسافرت هوایی اورامان سیر تهران، حاصل تلاش ها و تجارب ارزشمند متخصصان با تجربه و دانش آموختگان پویا در عرصه دانش آکادمیک صنعت گردشگری است، که کار خود را در غالب یک مرکز توریستی تخصصی و حرفه ای ترکیب کردند؛ و مجموعه ای را برای طراحی و ارایه خدمات سفر و گردشگری در اشکال مختلف تأسیس نمودند. این شرکت در راستای تعهد به کیفیت بالای خدمات و توجه به جزییات در تمامی محصولات گردشگری، توجه خاصی را مبذول می دارد. تعهد به رضایت مشتری، تمامیت، کار گروهی، احترام به کارکنان و تأمین کنندگان، فداکاری، نوآوری، حمایت جامعه از اصول و ارزش های اساسی مجموعه ی اورامان می باشد.

alt

شرکت توریستی اورامان سیر تهران، به صورت رسمی در تابستان 1401 خورشیدی با کسب مجوز "بند الف" از سازمان هواپیمایی کشوری و "بند ب" از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با شماره ثبتی 601841 در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. امید است با تکیه بر تجربه غنـی و دانش گرانبهای اعضای مجموعه، که همچون خانواده ای صمیمی در کنار یکدیگر، آماده جهت خدمت رسانی به شما بزرگواران می‌باشند، همواره در راستای ارایـه خدمـات تخصصی در حوزه گردشگری و مسافرت هوایی با کسب رضایت شما عزیزان سربلند باشیم و در حفظ جایگاه و کرامت نام خویش به نیکی در اذهان شما عزیزانی که اورامان را انتخاب نموده اید پایدار بمانیم.

آشنایی با نام اورامان

نام اورامان برگرفته از نام روستای اورامان تخت می باشد؛ این روستا که در منطقه ی اورامانات کردستان واقع شده، یکی از بکرترین و زیباترین مناطق کوهستانی ایران به شمار می رود. معماری پلکانی اورامان و خانه‌های دیدنی آن، این روستا را به یکی از زیباترین روستاهای پلکانی ‌شکل هرم‌گونه درآورده است، که در رأس این هرم قلعه‌ای باستانی قرار دارد. کلمه ی اورامان از دو بخش هورا و مان تشکیل شده است. بسیاری از مردم عزیز این دیار، بر این باورند که هورا برگرفته از کلمه ی اهورا می باشد. بر این اساس، اهورامان یعنی خانه اهورامزدا و اگر هورامان را برگرفته از هور اوستایی در معنای خورشید و مان را در معنای خانه بدانیم، پس اورامان به معنای خانه و جایگاه خورشید می باشد.

alt

ساکنان این منطقه از تبار مردمان کرد هستند و به گویش هورامی یکی از شاخه‌های زبان گورانی سخن می‌گویند. پیشینه ی سکونت در این منطقه به پیش از تاریخ (دوران باستان) بر می‌گردد؛ صحت این ادعا، کشف قباله‌های اورامانی است که وجود حاکمیت آشوریان، مادها، هخامنشیان و یونانیان را در این منطقه تأیید کرده ‌است. کهن‌ترین آثار سکونت انسان در بررسی‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی در اطراف روستای هجیج یافت شده که مربوط به دوران پارینه‌سنگی است و طبق گزارش باستان‌شناسان بیش از ۴۰ هزار سال قدمت دارند.

alt

چشم‌انداز فرهنگی اورامانات، در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست‌ و ششمین اثر میراث فرهنگی ملموس کشور ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. طبق تعریف کمیته میراث جهانی، چشم‌انداز فرهنگی شامل آن دسته از اموال فرهنگی هستند که معرف کار مشترک انسان و طبیعت باشند، و نحوه تأثیر الگوهای فرهنگی ساکنان یک منطقه بر جغرافیای خاص آن سرزمین را نشان دهند.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران