oraman
oraman
image-gallery

بوتیک هتل های ایران

نویسنده : علیرضا فروهر

بوتیک هتل شمشک

تا پیش از سال 1339 خورشیدی آن چه منطقه ی کوهستانی شمشک را به شهرت رسانده بود، علاوه بر آب و هوا و مناظر زیبا، معدن زغال سنگ مشهورش بود، که از آن ذغال سنگ استخراج می شد و برای سوخت و حرکت قطارها استفاده می‌شد. اما یک انفجار همه چیز را تغییر داد و سیاهی به زندگی مردم منطقه انداخت؛ آن قدر که هنوز هم بسیاری از مردم منطقه، به‌عنوان تلخ‌ترین حادثه صد سال گذشته شمشک از آن یاد می‌کنند.

alt

از آن جایی که برای انجام امور استخراج ذغال سنگ از این معدن، از آلمانی‌ها کمک گرفته می شد، مرکز برق و ساختمانی به عنوان خوابگاه برای اقامت آن ها در شمشک احداث گردید که در سال 1312 تکمیل و مورد استقاده قرار گرفت، ولی پس از چند سال با تغییراتی که در فناوری و تولید سوخت در ایران انجام شد، این مرکز تعطیل شد و بلا استفاده قرار گرف؛. پس از آن در دوره‌ی پهلوی دوم بود که تصمیم گرفته شد با توجه به پتانسیل این منطقه یک پیست اسکی در آن جا احداث و هتلی برای اقامت مهمانان ساخته شود. بعد از آن، به پیشنهاد شرکت تونبرگ آلمان در سال 1965 میلادی برابر 1344 خورشیدی، برای احداث هتل، ساختمانی در سه طبقه بر فراز این مرکز احداث شد و با احداث پیشت اسکی شمشک به عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفت؛ این هتل به عنوان قدیمی ترین مجموعه ی اقامتی در شمشک تا اوایل انقلاب فعال بود تا این که در دهه‌ی هشتاد تعطیل شد. ولیکن این پایان کار نبود، در سال 1394 بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری مجدد، موفق شد هتل مذکور را پس از دو سال و نیم عملیات اجرایی، در سطح استاندارهای بین‌المللی مرمت کند و در سال 1397 به عنوان اولین بوتیک هتل ایران از آن بهره برداری نماید. برای مرمت این هتل دقت بسیاری صورت گرفته است به طوری که دیواره‌ها، درها، پنجره‌ها، چراغ‌های سقفی و دیواری و بسیاری از لوازم هتل بدون تغییر با دقت فراوان به شکل اولیه مرمت شده است.

alt

بوتیک هتل شمشک دارای 12 اتاق دو نفره و چهار سوییت سه نفره است. تمام اتاق‌های هتل از لحاظ ابعاد، اندازه، فرم، فضای داخلی و منظره با توجه به موقعیت قرارگیری در ساختمان با یکدیگر متفاوت هستند. سرویس بهداشتی اتاق‌ها با توجه به استاندارد‌های جهانی طراحی و لوازم آن ها از بهترین اجناس اروپایی تهیه شده است. اتاق‌ها دارای سیستم صوتی و تصویری بوده و مهمانان می‌توانند از خدمات داخل مینی‌بار و امکانات رستوران و کافی‌شاپ در داخل اتاق بهره‌مند گردند.

alt

رستوران چراغان

رستوران چراغان، همان خوابگاه قدیمی است که متعلق به مجموعه ی بوتیک هتل شمشک می باشد، رستورانی با انواع غذاهای ایرانی و اروپایی بوده و در فضایی زیبا و تاریخی شکل گرفته است. طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران چراغان منحصر به فرد بوده و نمونه‌ی آن از لحاظ سبک معماری در سطح ایران کم نظیر است. سالن رستوران 600 متر‌مربع وسعت و ظرفیت پذیرش 100 مهمان را دارد. همچنین تراس‌های بزرگ رستوران امکان دسترسی مهمانان به مناظر کوهستانی اطراف مجموعه را دارد.

alt

امکانات هتل و معرفی گردشگری اطراف

مجموعه ی بوتیک هتل شمشک دارای رستوران و کافی‌شاپ و اتاق مخصوص ماساژ است. فضاهای هتل همچنین امکان برگزاری سمینار و دوره‌های تخصصی آموزشی و نمایش فیلم برای 30 نفر را دارد. بوتیک هتل شمشک با توجه به مجاورت با سه پیست اسکی بین‌المللی (پیست اسکی شمشک، پیست اسکی دربندسر در فاصله ی 5 دقیقه و پیست اسکی دیزین در فاصله 10 دقیقه) و مدرسه ی یخ‌نوردی میگون که در فاصله‌ی 5 دقیقه‌ای هتل قرار دارد، محلی دل انگیز برای اقامت اسکی‌بازان و مهمانان در زمستان و ابتدای بهار است. کوه‌ها و مناظر زیبای اطراف هتل محل مناسبی برای پیاده‌روی، صعود کوه‌نوردان و علاقمندان به طبیعت در تابستان و پاییز می‌باشد.

alt

بوتیک هتل درب شازده

بوتیک هتل عامری ها

بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا، حاصل یکی از پروژه های بازسازی شهری شرکت معماری باغ ایرانی است و در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را به عنوان هتل شروع کرده است؛ پروژه بازسازی این خانه ی ۹۰ ساله که در یکی از کوچه های معروف و محبوب پایتخت به نام لولاگر، به یک قرن پیش بر می گردد. این بنا یکی از اولین نمونه های معماری برونگرای تهران قدیم به شمار می رود، در سال 1309 خورشیدی به سفارش دو برادر به نام های محمد باقر و اکبر لولاگر، توسط استاد حسن بنا در زمینی به مساحت 540 متر مربع به شکل مدور و به صورت شش ساختمان قرینه بوده ساخته شده، به طوری که در برابر هر پنجره، پنجره ی دیگری و در برابر هر درب، درب مشابه دیگری در آن سوی کوچه است.

alt

بوتیک هتل حنا دارای ۷ باب اتاق است که با فضاهای نورگیر و دکوراسیون مدرنشان تجربه ای فراموش نشدنی را برای مهمانان خود رقم می زنند. این اتاق ها با نام های دنج، نور، کنج، اجاق، همسایه، لولاگر و کمان تقسیم بندی شده اند و اتاق اجاق دارای یک بالکن اختصاصی بزرگ است. همه اتاق های بوتیک هتل حنا دارای امکاناتی نظیر اینترنت، سیستم تهویه، چای ساز، تلویزیون، مینی بار، گاو صندوق، کمد لباس، میز و صندلی، لوازم بهداشتی و لوازم استحمام از قبیل شامپو، سشوار، حوله و دمپایی هستند.

alt

رستوران بوتیک حنا نیز علاوه بر مهمانان هتل، میزبان تمام کسانی است که بعد از دوندگی های روزانه خود برای میل یک وعده غذای لذت بخش به رستوران این هتل آمده اند. در این رستوران می توان طعم غذاهای مختلف ایران و جهان را چشید ولی ممکن است با دیدن منو و قیمت ها از صرف غذا در اینجا منصرف شوید که در این صورت می توانید به رستوران های نزدیک هتل سر بزنید. ضمناً مهمانان می توانند برای میل نوشیدنی های سرد و گرم و میان وعده خود به کافه بوتیک هتل حنا سربزنند. در زیرزمین بوتیک هتل حنا پلتفرمی قرار دارد که با ظرفیت ۳۵ نفر امکان برگزاری دورهمی ها و رویدادهای کوچک را برای مهمانان فراهم کرده است. این محل در گذشته آب انبار ساختمان بوده است. البته بام این هتل نیز برای برگزاری رویدادها مورد استفاده قرار می گیرد. از امکانات و خدمات دیگری که بوتیک هتل حنا در اختیار مهمان قرار می دهد شامل خدمات خرید اینترنتی بلیط هواپیما، سالن کنفرانس، اتاق جلسات، فروشگاه صنایع دستی و سوغاتی، خدمات خانه داری، دستگاه واکس کفش و فضای سبز کوچک هستند.

alt

از دلایلی که می تواند مهمانان را برای اقامت در این بوتیک هتل ترغیب کند می توان به موقعیت مکانی آن اشاره داشت؛ این هتل در قلب مرکز فرهنگی تهران واقع شده است، جایی که به تأتر شهر، تالار وحدت، تماشاخانه های معروف تهران و پردیس شهرزاد نزدیک است. همچنین با چند دقیقه پیاده روی در اطراف هتل، سینما، میدان فردوسی، سی تیر، گالری های هنری و دانشگاه امیرکبیر را در مسیر خود می بینید ولی در کل این هتل جزو هتل های گران پایتخت است. ایستگاه های اتوبوس و مترو نیز در فاصله های چند صد متری از بوتیک هتل حنا قرار دارند که در کم تر از ۱۵ دقیقه به آن ها دسترسی خواهید داشت تا به نقاط مختلف پایتخت بروید؛ و در آخر این که بوتیک هتل حنا امکانی را فراهم کرده که بعد از تجربه اقامت در آن جا، خاطراتی از هتل را به خانه خود ببرید. به این صورت که اشیای هنری در پاپ آپ بوتیک هتل حنا به نمایش گذاشته شده اند و می توانید اقلام دلخواهتان را خریداری و به خانه خود ببرید.

بوتیک هتل کریاس

جواهری بر جای مانده از معماری دوران قاجار با نزدیک به دو قرن سابقه؛ این عمارت در اصل خانه قدیمی نظام الاسلام ملقب به میرزا محمد معلم بوده است بوده که در اواسط دوران قاجار و در جنبش های مشروطه خواهی اصفهان نقش تعیین کننده ای داشته است. قدمت این بنا به ۱۵۰ سال پیش یعنی اواخر دوره قاجار بازمی‌گردد و امروزه یکی از بناهای بسیار زیبای اصفهان می باشد. این خانه ی تاریخی درست در نزدیکی مسجد جامع عباسی و در خیابان استانداری قرار دارد.

این خانه مانند تمام خانه های سنتی ساخته شده به سبک تمام بناهای قاجاری با هشتی آغاز می شود. هشتی دارای سه مسیر است، یکی از مسیرها به سمت طبقه بالا، دیگری به سمت حیاط عمارت و مسیر دیگر به سمت انبار و آذوقه خانه منتهی می شود.

با ورود به داخل حیاط عمارتی سفید رنگ را دو طبقه می بینید که دور تا دور حیاط شکل گرفته است که یک حوض مستطیل شکل نیز در مرکز آن قرار گرفته است. آن چه در نگاه اول، در نمای هتل توجه تان را جلب می کند تعداد زیاد درب ها و پنجره های بناست گنبد فیروزه ای بسیار زیبای مسجد جامع شاه عباسی، چشم انداز زیبایی به آن داده است.

alt

بوتیک هتل سنتی کریاس ۱۵ اتاق دارد، که تمامی آن ها در دو طبقه و گرداگرد حیات مرکزی قرار گرفته اند. طبقه اول حوضخانه نامیده می شده که مورد استفاده اهالی اندرونی بوده است و با فضایی با یک حوض در میان و اتاق هایی در اطراف که در هوای گرم اصفهان اندکی گرمی هوا را معتدل کرده است اتاق های ۵ دری، سه دری و دو دری هر اتاق منحصر به فرد بوده و داستان خود را روایت می کند : اتاق‌هایی با مبلمان چوبی، ترکیب رنگی فوق‌العاده‌ و نامگذاری انحصاری که می توانید اطلاعات بیشتر را در مورد

طبقه دوم عمارت شامل اتاق های ۵ دری، ۳ دری و همچنین اتاق شاه نشین است .

alt

در ایوان این طبقه چند ستون گچبری شده ساده قرار گرفته و اندکی هم از تزییناتی همچون آیینه کاری استفاده شده است.

alt

مهمانان این عمارت بسیار زیبا، در حقیقت تنها گردشگرانی هستند که با اقامت در چنین بنایی، تجربه کاملی از سفر به اصفهان را با خود سوغات می برند که تا مدت ها شیرینی آن در کامشان خواهد ماند. در حقیقت بوتیک هتل کریاس، فضایی خصوصی است که در چند قدمی ازدحام میدان نقش جهان و بازار معروفش، آرامشی بهشتی به مهمانان عرضه می کند.

در بوتیک هتل کریاس، مدرن ترین امکانات برای آسایش حداکثری مهمانان عزیز نیز فراهم شده و این، کلید اصلی رضایتمندی کامل آنهاست.

بوتیک هتل کندوان

alt

این هتل با موقعیتی بسیار منحصربه‌فرد که نظیر آن را در ایران پیدا نخواهید کرد، یکی از بوتیک هتل های بسیار شگفت می باشد که در دل کوه ساخته شده است. با اقامت در این بوتیک هتل، یکی از بهترین تجربه‌های اقامتی را زیر آسمان کندوان تبریز تجربه خواهید کرد. ‌این هتل در دهکده کندوان واقع در جنوب‌غربی شهرستان اسکو در ۵۵ کیلومتری از شهر تبریز قرار دارد. کندوان با قدمتی هفت هزار ساله یکی از سه روستای صخره‌ای دنیا است که علاوه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد جغرافیایی، طبیعت فوق‌العاده‌ای نیز دارد. همین موضوع سبب شده به یکی از روستاهای توریستی و از جاذبه‌های ارزشمند زمین‌شناسی در دنیا تبدیل شود.

alt

در دنیا فقط روستای کندوان بدین شکل است که مردم هنوز هم در این فضاهای صخره‌ای زندگی می‌کنند؛ همین اتفاق باعث شده روستای کندوان به‌عنوان نمونه زنده معماری صخره‌ای که زندگی در آن جریان دارد، در دنیا معرفی و شناخته شود. هتل لاله ی کندوان، دارای ۴۰ کرانه یا اتاق سنگی طبیعی به همراه جکوزی و کلیه خدمات رفاهی مدرن می باشد. این کرانه ها در انواع مختلف از قبیل اتاق دو تخته معمولی، اتاق دو تخته جکوزی دار، اتاق چهار تخته جکوزی دار، سوئیت رویال و سوئیت امپریال می باشد.

alt

دیگر امکانات این بوتیک هتل شامل سیستم ماهواره ای، روم سرویس، مینی بار، رستوران مجلل به همراه غذاهای محلی ایرانی و فرنگی، کافی شاپ، خشک شویی، سفرخانه سنتی، سالن کنفرانس، صندوق امانات (پذیرش)، پارکینگ، اینترنت و تاکسی سرویس می باشد.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران