oraman
oraman

بوتیک هتل

نویسنده : علیرضا فرووهر

بوتیک هتل مفهوم نسبتاً نوظهوری در صنعت گردشگری می باشد که به تازگی طرفداران خاص خود را پیدا نموده است

تاریخچه ی بوتیک هتل

بوتیک هتل مفهوم نسبتاً نوظهوری در صنعت گردشگری می باشد که به تازگی طرفداران خاص خود را پیدا نموده است. این نوع از اقامتگاه ها از اوایل دهه ی 80 میلادی در آمریکا و انگلستان رایج شدند.نام بوتیک هتل از واژه ی فرانسوی بوتیک به معنای خاص و منحصر به فرد گرفته شده است، که برای اولین بار درفروشگاه های زنجیره ای به کار گرفته شد و به تدریج به سایر بخش ها از جمله صنعت هتل داری راه پیدا کرد. بوتیک هتل، به اقامتگاه هایی گفته می شود که فضایی لوکس، مدرن، آرام، گرم و صمیمی، شهری و در عین حال منحصر به فرد داشته باشند.

alt

یکی از ویژگی های مهم بوتیک هتل ها این است که طراحی آن ها منحصر به فرد و خاص است. در واقع خاص بودن این اقامتگاه سبب تفاوت آن ها با دیگر اقامتگاه ها می باشد؛ از دیگر ویژگی های بوتیک هتل ها اعتبار و پشتوانه ی تاریخی است که چنین مجموعه هایی با خود به همراه دارند. همچین معماری، طراحی بنا و چیدمان وسایل و تجهیزات همگی برگرفته از فرهنگی است که بوتیک هتل در آن مکان قرار دارد. یکی از نکاتی که باید در طراحی این هتل ها رعایت گردد، این است که طیف رنگی استفاده شده در آن ها باید جالب توجه و در عین حال هماهنگ باشد. همچنین نباید در چیدمان این فضاها از وسایل پر زرق و برق استفاده نمود. بوتیک هتل به واسطه محدود بودن تعداد اتاق‌ها و طراحی داخلی فوق العاده‌ای که دارد به راحتی می‌تواند تجهیزات و امکانات یک هتل پنج ستاره را فراهم آورد و به عنوان یک هتل منحصر به فرد مطرح شود. همین ویژگی های منحصر به فرد است که باعث شده تا افراد خاصی به سمت آن ها جذب شوند.

کشور ایران با تنوع اقلیم و اقوام و فرهنگ های موجود، پتانسیل زیادی برای گسترش بوتیک هتل ها در اقصی نقاط کشور دارد. البته متأسفانه مفهوم بوتیک هتل در کشور ما به درستی تعریف نشده است، و به اشتباه خیلی از اقامتگاه های بومگردی را به عنوان بوتیک هتل معرفی می کنند.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران