oraman
oraman
image-gallery

ترکیش ایرلاین (Turkish Airlines)

نویسنده : علیرضا فروهر مقدم

اگر انتخاب همیشگی شما برای سفرهای اقتصادی ترکیش ایرلاین می باشد پس با ما تا انتها در این مقاله همراه باشید. تاریخچه ی شکل گیری ترکیش ایرلاین، ناوگان، مقاصد و کلاس های پروازی ترکیش و در انتها وعده های غذایی ترکیش ایرلاین عنواین این مقاله را تشکیل می دهند.

تاریخچه ی شکل گیری ترکیش ایرلاین

داستان موفقیت 90 ساله ی ترکیش ایرلاین بر می گردد به 20 می 1933 میلادی که این شرکت تنها با تعداد پنج هواپیما و 30 کارمند، فعالیت تجاری خود را با هدف تلاش در جهت متحد کردن مردم، فرهنگ ها، قاره ها، کشورها و شهرها، در راستای تجربیات جدید و الهام بخش از سفر به عنوان یک شرکت هواپیمایی آغاز نمود. در این راستا، پس از 13 سال ارایه خدمات در سطح ملی، در سال 1947 میلادی بود که ترکیش ایرلاین اولین پرواز خارجی خود را از استانبول به مقصد آتن انجام داد، و در کمتر از یک دهه با اضافه کردن هواپیما به ناوگان پروازی خود، مقاصد دیگری از جمله نیکوزیا، بیروت و قاهره را به شبکه ی پروازی بین المللی خود اضافه نمود.

alt

یکی از دستاورهای بسیار مهم ترکیش ایرلاین در این دوره عضویت این شرکت در سال 1955 میلادی در انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) بود که دوران جدیدی از فعالیت تجاری را برای این شرکت رقم زد. ترکیش ایرلاین با وجو چالش ها و دوران سخت، امروزه به یکی از پرترافیک ترین خطوط هوایی جهان در حمل مسافر به قاره های اروپا و آمریکا در منطقه تبدیل شده است.

alt

پس از آن بود که این شرکت با سرمایه گذاری های کلان روی تجهیز و بالا بردن کیفیت پروازهای خود توانست جایگاه خوبی در بین شرکت هواپیمایی بین المللی پیدا کند. داستان موفقیت آمیز ترکیش ایرلاین ادامه داشت، تا این که با ساخت فرودگاه یشیل کوی استانبول در سال 1953 به اوج خود رسید و با ورود هواپیماهای جت به ناوگان تجاری خطوط هوایی، درب این ایرلاین به روی ترافیک هوایی بین المللی باز شد و عصر جدیدی در تاریخ هوانوردی ترکیش ایرلاین شکل گرفت. و در سال 1961 بود که اولین پرواز طولانی مدت ترکیش ایرلاین از استانبول به قاره ی آمریکا، با هواپیمای فوکر اف 27 با عبور از اقیانوس آتلانتیک به مدت 30 ساعت انجام شد.

alt

امروزه ترکیش ایرلاین به دلیل کیفیت بالای خدمات ارایه شده، امنیت پرواز، استفاده از هواپیماهای مدرن و مجهز و صد البته به خاطر غذاهای خوشمزه ای که در هواپیما سرو می کند جایگاه بسیار ممتازی در بین خطوط هوایی به عنوان یک ایرلاین اقتصادی کسب نموده است.

ناوگان و مقاصد پروازی ترکیش ایرلاین

یکی از ویژگی های بسیار خوب ترکیش ایرلاین نسبت به سایر خطوط هوایی منطقه در تعداد مقاصدپروازی آن می باشد که آن را باید مدیون مدرن بودن و جوان بودن ناوگان پروازی آن دانست؛ ناوگانی که به لطف هواپیماهایی با تکنولژی بالا، کم مصرف و سازگار با محیط زیست سطح بالایی از این امکان را فراهم ساخته اند. ترکیش ایرلاین امرزه علاوه بر پرواز به بیش از 40 مقصد داخلی در کشور ترکیه، به 234 نقطه در بیش از 110 کشور جهان پرواز مستقیم دارد.

alt

ترکیش ایرلاین به دلیل شبکه پروازی بی‌رقیب، ناوگان جوان و مدرن، صندلی‌های راحت و خوراکی‌های خوشمزه، بارها و بارها عنوان بهترین ایرلاین اروپا را به خود اختصاص داده است. این شرکت پیشرفت خود را در کشف مقاصد پروازی جدیدی می داند که آن را با اشتیاق به مسافران خود ارایه می کند. اشتیاق فزاینده ی ترکیش ایرلاین در طول سال های متمادی باعث شده تا عنوان شرکتی شناخته شود که به اکثر کشورهای جهان پرواز می کند تجربه ی پروازی ایمن و آسوده را برای مسافران خود به ارمغای می آورد. افتخار ترکیش ایرلاین امروز، ناوگانی جوان و متشکل از 427 هواپیمای مدرن می باشد که از خانه ی جدید خود، فرودگاه استانبول به 120 کشور پرواز مستقیم دارد و با افتخار پرچم ترکیه را در سرتاسر جهان حمل می کند و درهایی را به روی جهان گسترده تر به روی مسافران خود باز می کند تا از راحتی صندلی های کلاس اقتصادی در پروازهای کوتاه و بلند لذت ببرید!

alt

کلاس های پروازی ترکیش ایرلاین

یکی از ضعف های اساسی ترکیش ایرلاین به عنوان یک خط هوایی فول سرویس در مقایسه با سایر خطوط هوایی این است که کابین های پروازی خود را فقط در دو کلاس اکونومی و بیزنس ارایه می دهد و فاقد کلاس درجه یک می باشد؛ البته شایان ذکر است که ترکیش ایرلاین به دلیل هزینه های بالا و عدم تقاضا برای کابین فرست دست به این اقدام زده است که آن را می توان تصمیمی مهم در راستای مدیریت بر درآمد آن دانست.

کلاس اکونومی ترکیش ایرلاین

alt

ویژگی های صندلی‌های کلاس اقتصادی ترکیش ایرلاین به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که تجربه سفری راحت و آرامش‌بخش در تمامی پروازها را به شما ارایه می دهند. تمام صندلی های کابین اکونومی ترکیش ایرلاین چه در پروازهای داخلی و چه در پروازهای بین المللی، مجهز به استراحت تکیه گاه سر (Head Rest) با قابلیت تنظیم هستند تا راحت ترین سفر را برای شما فراهم سازند. طول صندلی های ترکیش ایرلاین در کابین اکونومی هواپیماهای بدنه باریک برابر با 30 اینچ (76.2 سانتی متر) و عرض آن ها برابر 18 اینچ (43.18 سانتی متر) می باشد؛ بدیهی است، این اندازه در هواپیماهای پهن پیکر ترکیش ایرلاینز برابر با 31 و 18 اینچ می باشد. البته این اندازه در عرض تا 46 سانتی متر و در طول تا 79 سانتی متغیر می باشد و بسته به نوع هواپیما و موقعیت قرارگیری صندلی متفاوت می باشد. صندلی های اکونومی ترکیش در مسیرهای داخل ترکیه از نظر سایر امکانات نظیر پورت یو اس بی و تأمین برق و همین طور صفحه نمایش برای هر صندلی، محدود می باشند و این امکانات فقط در هواپیماهای پهن پیکر ترکیش ایرلاین و مسافرت های طولانی در نظر گرفته شده و در هواپیماهای بدنه باریک آن وجود ندارند؛ البته هواپیماهای بدنه باریک ایرباس 320 نئو و بویینگ 737 مدل 900 این شرکت را که در مسیرهای پروازی بین المللی منطقه تردد می کنند را باید مستثنا از این قضیه دانست.

alt

در ترکیش ایرلاین تمام چیزهایی را که برای یک سفر لذت بخش نیاز دارید مهیا شده است. سیستم سرگرمی حین پرواز ترکیش گزینه‌های زیادی دارد که مناسب مسافرانی با سلیقه‌های مختلف است. سیستم سرگرمی حین پرواز ترکیش گزینه‌های زیادی دارد که مناسب مسافران با سلیقه‌های مختلف است. در سیستم سرگرمی در حین پرواز ترکیش، انواع موسیقی از کلاسیک و پاپ گرفته تا فیلم های اکشن و کمدی به همراه انواع بازی های سرگرم کننده و کانال های خبری را پیدا خواهید کرد و از سرگرمی بی‌وقفه لذت ببرید.

یکی از امکانات بسیار خوب ترکیش ایرلاین در کلاس اکونومی مسیرهای بین المللی ارایه کیت مسافرتی به مسافران در طول پرواز می باشد؛ این کیت شامل ماسک خواب، گوش گیر، جوراب، مسواک، خمیر دندان و مرطوب کننده لب است. از دیگر امکانات ترکیش ایرلاین در تمام پروازهای بین المللی این است که در صورت درخواست به مسافران خود هدفون ارایه می دهد.

کلاس تجاری ترکیش ایرلاین

alt

در کلاس تجاری ترکیش ایرلاینز می توانید میهمان نوازی ترکیه را در آسمان تجربه نمایید و سفر خود را به لذت بخش ترین تجربه تبدیل نمایید. صندلی های بیزنس کلاس ترکیش با حداکثر راحتی برای راحتی شما در بالاترین سطح طراحی شده اند. به طوری که لذت سفر شما را با ویژگی‌های منحصر بفردی در فضایی خصوصی دو چندان نموده است تا بتوانید با صندلی های کاملاً صاف راحت استراحت نمایید و یا بدون ایجاد مزاحمت به امور شخصی خود بپردازید و در عین حال از مجموعه سیستم سرگرمی در حین پرواز ترکیش شامل طیف گسترده ای از جدیدترین فیلم‌ها، انواع پخش موسیقی و مستندهای ویژه ساخته شده درباره کشور مقصد خود لذت ببرید.

alt

صندلی های بیزینس کلاس طوری طراحی شده اند که همه ی مسافران بتوانند بدون ایجاد مزاحمت برای همنشینان خود به راهرو دسترسی مستقیم داشته باشند. البته این ویژگی ممکن است بسته به نوع هواپیما متفاوت باشد. اندازه ی طول و عرض صندلی های کابین بیزنس ترکیش به ترتیب 31 اینچ (78.74 سانتی متر) و 18 اینچ (45.72) سانتی متر می باشد که در هواپیماهای جدید ایرباس 350 و بویینگ 787 این شرکت با چیدمان 1+2+1 قرار گرفتند و در سایر هواپیماهای پهن پیکر ایرباس 330، 340 و نیز بویینگ 777 به صورت 2+2+2 طراحی شده اند. این طراحی در کابین اکونومی هواپیماهای بدنه باریک ترکیش به صورت 2+2 با طول 34 و عرض 20 اینچ قرار گرفته اند. البته این اندازه در ایرباس جدید 321 نئو برابر با طول 37 و عرض 21 اینچ و نیز بویینگ 737 مدل 800 و 900 این شرکت تا طول 43 اینچ (109.22 سانتی متر) افزایش یافته است. از امکانات صندلی های کابین بیزنس رکیش ایرلاین این است که مجهز به صفحه نمایش 18 اینچی و پورت های یو اس بی و تأمین برق می باشد که بسته به نوع هواپیما متفاوت می باشند.

اگر مسافر بیزنس کلاس ترکیش هستید می توانید از طعم های بی نظیر آن در بالای ابرها با طیف گسترده ای از غذاهای خوشمزه و متنوع، که ما در پروازهای بیزینس کلاس این شرکت ارایه می شود بهره مند شوید و به راحتی قبل از سفر، غذای مورد علاقه ی خود را در وب سایت ترکیش به آدرس Turkishairlines.com یا برنامه تلفن همراه ما انتخاب کنید. این غذاها ترکیبی از سه انتخاب مختلف به شرح زیر می باشد:

1- انتخاب گوشت قرمز با ترکیبی از میان گزینه های خوشمزه مانند فیله گوشت گاو، بره، کتلت کبابی و کوفته می باشدو انتخاب آن برای شما بسیار سخت خواهد بود.

2- انتخاب غذاهای دریایی و گوشت سفید با طعمی سبک و لذیذ که می توانید از بین آن ها غذاهایی مانند سیخ مرغ، سینه مرغ، فیله ماهی قزل آلا، سیخ اره ماهی و باس دریایی کبابی را انتخاب کنید.

3- پاستا و انتخاب های دیگر با ترکیبی سنتی از غذاهای ترکی یا انتخاب های عالی از غذاهای جهانی.

alt

یکی از ویژگی های بسیار خوب بیزنس کلاس ترکیش ایرلاین این است که این امکان را خواهید داشت چه هر زمانی که بخواهید می توانید غذای خود را میل کنید! اگر مسافر کلاس تجاری ترکیش هستید می توانید در پروازهای شبانه بین قاره ای این ایرلاین از مبداء استانبول یا به مقصد استانبول، در هر زمانی که بخواهید از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. به همین جهت ترکیش از انتخاب وعده های غذایی شما و این که چه زمانی ترجیح می دهید آن ها را میل نمایید می پرسد تا زمان سرو غذای شما را مطابق با نیاز شخص شما تنظیم نماید.

مسافرانی که کلاس بیزنس ترکیش را انتخاب می‌کنند می‌توانند با مراجعه به یکی از باجه‌های اختصاصی کلاس تجاری ما از صف‌های طویل پذیرش مسافر در فرودگاه جلوگیری کنند. علاوه بر این، ترکیش ایرلاینز، گزینه های مختلفی را برای پذیرش مسافران کلاس تجاری ارایه می دهد که شما عزیزان با توجه به اولویت های خود، می توانید از طریق وب سایت ترکیش یا برنامه تلفن همراه آن، و یا از طریق کیوسک های ترکیش واقع در فرودگاه یا در گیشه های ورود مراحل چک این خود را انجام دهید. همچنین می توانید با انتخاب صندلی خود در زمان خود صرفه جویی کنید و بدون انتظار در صف های طویل پذیرش به سمت دروازه خروج جهت سوار شدن به هواپیما حرکت کنید و از راحتی کارت پرواز سیار بهره مند شوید.

از دیگر امتیازات کلاس تجاری ترکیش ارایه هدفون های دنون با قابلیت حذف نویز فعال می باشد، که به صورت ارگونومیک برای راحتی بهینه طراحی شده اند و برای استفاده به دقت ضدعفونی شده اند. علاوه بر این، دمپایی ها و کیف های کفشی که در پروازهای بین قاره ای به مسافران کلاس بیزینس ارایه می شود، با نخ 100 درصد پایدار ساخته شده از پنبه بازیافتی و پلی استر تولید می شوند.

alt

همچنین اگر قصد دارید یک ماجراجویی بی وقفه با فیلم ها، سریال ها و موسیقی سیستم سرگرمی ما در حین پرواز داشته باشید می توانید از تنقلات و وعده های غذایی خوشمزه ترکیش در هر زمان که بخواهید سفارش دهید تا برای شما سرو شود.

اگر بخواهید از خوابی آرام لذت ببرید، ظرافت فراگامو بر فراز ابرها به مسافران کلاس بیزینس در پروازهای ترکیش ایرلاینز، مجموعه های راحتی با دقت آماده شده ارایه می شود که مطابق با نیاز مسافران ما طراحی و بسته بندی شده اند. ست های مسافرتی فراگامو که با طراحی های شیک و جاودانه متمایز شده اند، که به طور ویژه برای مهمانان ما تهیه شده اند، در کیس های کاربردی به شما عزیزان در بیزنس کلاس ترکیش ارایه می شود. تا یک تجربه سفر عالی را بچشید.

alt

سالن تجاری ترکیش

خدمات بیزنس لانژ، سرویس جدیدی است که ترکیش ایرلاین به مسافران کلاس تجاری خود ارایه می کند؛ سالنی که بسیار بیشتر از یک سالن مسافربری می باشد. در این سالن می توانید همان طور که منتظر حرکت پرواز خود هستید، از خدمات ماساژ استفاده کنید، برخی از غذاهایی مورد علاقه ی خود را با طعمی بی نظیر امتحان کنید و با یکی از گزینه های بسیار سرگرمی، از جمله سینما، بازی های ویدیویی، صفحه نمایش رسانه ها، شبیه ساز گلف، و اتاق بازی کودکان خود را تا لحظه ی پرواز سرگرم نمایید. این خدمات همچنین به صورت محدودتر در سالن‌های مخصوص پروازهای داخلی برای مهمانانی که به دنبال تجربه ی سفر ممتاز قبل از سوار شدن به پروازهای ترکیش ایرلاینز در ترکیه هستند، ارایه می شود. قبل از پرواز داخلی شما از فرودگاه استانبول، با طعم های لذیذ، مناطق استراحت/کار و سایر امکانات موجود در سالن های خصوصی خود، به وقت شما ارزش می افزاییم.

alt

وعده های غذایی در ترکیش ایرلاین

یکی از ویژگی های منحصر بفرد ترکیش که باعث شناخته شدن آن در کیفیت غذا شده است در تهیه وعده های غذایی داخل پرواز این است که به طور مداوم تازه منوی غذایی ما با توجه به فصل تغییر می کند و غذاها همیشه با تازه ترین مواد اولیه تهیه می شوند. سرآشپزهای با استعداد ترکیش در برخی از پروازهای این شرکت، خدمات لوکسی را به شما ارایه می کنند و غذاهایی را با کلاس جهانی بر فراز ابرها برای شما آماده و سرو می کنند. در برخی از پروازهای این خط هوایی که به طور عمده شامل پروازهای بلندمدت آن می شود، منویی که به مسافران ارایه می شود الهام گرفته از غذاهای امپراتوری عثمانی است. شهرت غذاهای ترکیش ایرلاین به حدی است که مجلات و نشریات مختلفی که به بررسی جنبه های مختلف خطوط هوایی می پردازند، بارها این شرکت هواپیمایی را تحسین کرده اند و آن را در زمره بهترین شرکت هواپیمایی از نظر کیفیت و تنوع غذا رده بندی کرده اند.

alt

وعده های غذایی ویژه ترکیش ایرلاین (Special Meal)

ترکیش برای مسافرانی که به دلایل بهداشتی یا اعتقادی نیازهای غذایی خاصی دارند، منوهای ویژه ای در نظر گرفته است. سرویس غذای ویژه در ترکیش ایرلاینز، خدمات پذیرایی بی‌رقیب این ایرلاین برای پاسخگویی به الزامات مسافرانی است که برای اهداف بهداشتی، مذهبی، تغذیه، یا برای نوزادان و کودکان درخواست خدمات غذایی ویژه دارند. با سرو غذاهای لذیذی که از تازه ترین مواد اولیه توسط سرآشپزان با استعداد ترکیش تهیه شده اند. نکته ای که لازم است که بدانید مسافرانی که درخواست‌های غذایی ویژه دارند باید حداقل 24 ساعت قبل از پرواز از طریق وب‌سایت، برنامه تلفن همراه یا مرکز تماس ترکیش می توانید درخواست‌های خود را ثبت نمایید. همچنین می توانید در صورت تمایل با بخش پشتیبانی شرکت اورامان تماس حاصل فرمایید و بدون دردسر و دغدغه غذای مورد علاقه ی خود را سفارش دهید. غذای ویژه ترکیش ایرلاین بدون درخواست اضافی سرو می شود. از آن جایی که غذاهایی که در پروازهای ترکیش ایرلاینز سرو می می شود طبق قوانین اسلامی تهیه می شود، نیازی به درخواست غذای مسلمان نیست.

• وعده های غذایی ویژه مرتبط با وضعیت سلامتی

1- غذای دیابتی (Diabetic Meal)

alt

این وعده ی غذایی برای مسافران دیابتی با سطح قند بالا تهیه شده است و شامل وعده های غذایی با شکر بسیار کم و مقادیر متعادل پروتیین، چربی، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده می باشد و شامل غذای سرخ شده نمی شود. حاوی برخی یا همه موارد زیر است: گوشت و لبنیات بدون چربی، مرغ با پوست، ماهی و محصولات دریایی، سبزیجات، میوه. با نان غلات کامل و سایر محصولات غلات سرو می شود. کد سفارشی این غذا جهت ثبت و رزرو DBML می باشد.

2- غذای بدون گلوتن (Gluten-Free Meal)

alt

این وعده ی عذایی برای مسافرانی که به مواد گلوتن حساسیت دارند آماده شده است و شامل هیچ محصولی بر پایه گندم نیست و فاقد گندم، آرد گندم، خاویار، جو، جو، ماکارونی، نان، نان، شیرینی، کیک، شیرینی، نان ترد حاوی گلوتن، خامه، افزودنی های طعم دهنده گوشت، میوه های خشک و آجیل، محصولات مالت و شکلات حاوی گلوتن می باشد و حاوی میوه و سبزیجات تازه، برنج پف کرده، نان ترد بدون گلوتن، شیر سویا، سیب زمینی، سویا و آرد برنج، محصولات لبنی، ساگو و محصولات روغنی می باشد. این وعده ی غذایی جهت ثبت و رزرو با کد GFML شناخته می شود.

• وعده های غذایی ویژه مرتبط با اعتقادات مذهبی

1- غذای کوشر (Kosher Meal)

alt

این غذا مطابق با استانداردهای کوشر (آیین یهود) تهیه می شود. غذای ما که مطابق با غذاهای کوشر تهیه می شود، پس از بسته بندی دو بار مهر و موم می شود. این غذا بارای ثبت و رزرو با کد KSML شناخته می شود.

2- غذای گیاهی هندی (Jain Meal)

alt

این وعده ی غذایی با انواع سس ها و ادویه های هندی برای مسافران گیاه خوار ترکیش که قوانین سخت گیرانه ای را طبق اصول جین رعایت می کنند تهیه می شود.این غذا حاوی مرغ، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات ریشه دارو سبزیجات از خانواده پیاز نیست و بیشتر شامل میوه، سبزیجات، ادویه جات ترشی جات، توفو، حبوبات، برنج و غلات می شود. این غذا با کد VGML قابل ثبت و رزرو می باشد.

4- غذای غیرگیاهی هندی (Hindu Non-Vegetarian Meal)

این وعده ی غذایی برای مسافرانی که از رسم هندو پیروی می کنند آماده شده است. وعده های غذایی غیر گیاهی و به سبک هندی پخته شده است و حاوی گوشت گوساله، گوشت گاو و محصولات آنها و ماهی خام یا دودی نیست و شامل گوشت بره، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی و غلات می باشد. کد این غذا جهت ثبت و رزرو HNML می باشد.

3- غذای گیاهی آسیایی (Asian Vegetarian Meal)

alt

این وعده ی غذایی با انواع سس ها و ادویه های هندی برای مسافران گیاهخوار ترکیش که غذاهای گیاهی به سبک هندی را ترجیح می دهند تهیه می شود و حاوی هیچ نوع گوشت و فرآورده های گوشتی، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ یا ژلاتین حیوانی نیست و شامل سبزیجات، میوه های تازه، میوه های خشک، حبوبات، شیر و محصولات لبنی، توفو و غلات می باشد و با کد AVML قابل ثبت و رزرو می باشد.

• وعده های غذایی ویژه مرتبط با تغذیه

غذای گیاهی رژیمی (Strict Vegan Meal)

alt

این وعده ی غذایی برای مسافرانی که غذاهای حاوی محصولات حیوانی مصرف نمی کنند تهیه شده است و حاوی محصولات حیوانی از قبیل گوشت و مشتقات گوشت مانند عسل، تخم مرغ، لبنیات، ماهی، مرغ نیست و شامل غذاهای پر پروتئین مانند عدس، توفو، لوبیا، سبزیجات، میوه های تازه، میوه های خشک و آجیل که سرشار از آهن و کلسیم می باشد. کد این نوع غذا جهت ثبت و رزرو VGML می باشد.

• وعده های غذایی ویژه مربوط به نوزادان و کودکان

1- غذای نوزاد (Infant Meal)

alt

این وعده ی غذایی برای مسافران نوزاد زیر دو سال ارایه می شود و حاوی گوشت با استخوان، غذاهای تند، گندم، گلوتن، ماهی، تخم مرغ، میوه های اسیدی یا گوشت گاو نیست و شامل میوه، سبزیجات، پوره گوشت و صحرا می باشد. چنان چه نوزاد همراه خود دارید می توانید شیر خشک مایع یا جامد شیرخوار را که کودک شما به آن عادت کرده است در ظروف تا 100 میلی لیتر بیاورید.

2- غذای کودک (Children Meal)

alt

این وعده ی غذایی مطابق با نیازهای تغذیه ای کودکان 2 تا 12 ساله تهیه و سرو می شود و حاوی ماهی یا گوشت با استخوان، میوه های خشک، آجیل، دانه ها، غذاهای تند، سس ها و سس ها، یا شیرینی های آب پز (آب نبات های سفت) نیست و شامل هویج رنده شده، پنیر، کراکر، فینگر فود، میوه تازه و آب میوه می باشد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین

alt

اطلاعات پروازی ترکیش ایرلاین

• کد حرفی یاتا: TK

• کد عددی یاتا: 235

• کد ایکائو: THY

• شرکت مادر: دولت ترکیه

• دفتر مرکزی: استانبول ترکیه

• پایگاه هوایی: فرودگاه استانبول

• کد یاتایی فرودگاه: IST

• کد ایکائو فرودگاه: LTFM

• آلیانس هوایی: اتحادیه ستاره ها (Star Alliance)

ناوگان پروازی ترکیش ایرلاین (Turkish Airlines Fleet)

alt

• تعداد ناوگان پروازی: 400 فروند

• تایپ های پروازی:

هواپیماهای پهن پیکر: ایرباس 330، 340، 350 و بویینگ 777 و 787

هواپیماهای بدنه باریک: خانواده ایرباس ای 320 (319، 320 و 321) و بویینگ 737

• تعداد هواپیمای سفارش داده شده: -

• تعداد مقاصد پروازی: 340 شهر پروازی

اطلاعات دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی ترکیش

alt

• آدرس وبسایت:

https://www.Turkishairlines.com

• آدرس دفتر مرکزی: ترکیه، استانبول، یشیل کوی، اداره کل ترکیش ایرلاین

• آدرس شرکت ترکیش ایرلاین در ایران:

تهران، خیابان ولی‌عصر، خیابان نلسون ماندلا، خیابن مریم، برج ترکیش ایرلاین

پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیش از تهران

alt

• دفتر هواپیمایی ترکیش ایرلاین در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی:

تلفن: 51007640 21 (98+)

• دفتر کارگو ترکیش ایرلاین در فرودگاه امام خمینی:

تلفن: 2155678118 (98+)

alt

نرخ های گارانتی و ارزان ترین نرخ های پروازی ترکیش ایرلاین را از اورامان سیر تهران بخواهید.

همسفر و همراه گرامی اورامان

با سلام و احترام؛ از وقتی که گذاشتید و این مقاله را مطالعه فرمودید از شما سپاسگزاریم؛ خواهشمند است در صورت تمایل نظر خودتان را درباره ی این مقاله ثبت نمایید، تا ما را در ارایه محتواهای با کیفیت جهت خدمت رسانی به شما عزیزان یاری نمایید. اورامان سفر خوشی را برای شما آرزومند است.

"روزگارتان خوش، دلتان شاد و تندرستی تان مستدام"

شرکت جهانگردی و خدمات مسافرت هوایی اورامان سیر تهران

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران